شمیم خوش مناجات در سومین شب قدر حال و هوای اصفهان را معطر کرد


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ستاره در تمام ابیات «جوشنم» امشب تا سحر التماس می کند، دروازه های اطاعت که شهامتم را دو چندان می کند؛ درِ ملکوت مصحف و «خداوند که نزدیک است» را می گشایم; به حق نام اعلیحضرت، به حق کرامتی که داستانش را بر جان و جانم بازنمایی کردی، به حق عنایتی که سالیان دراز در سایه آن در سفره برکت تو بودم. تمام نافرمانی های من را ببخش ای خدا.

من در سایه سخنان تو، در سایه کتاب مقدس می نشینم. بک یا الله بک یا الله من تو را به نامت صدا می کنم. من از شعله های عذاب می ترسم «ای خدای اسماء نیکو»; «ای من یحب الخائف» بنده شرم را بپذیر سرمایه من عشقی است که به دنیا نمی دهم. شکوه های دلم را می دانی، آب توبه چشمانم را پاک می کند. امشب سرنوشت من در «فراتر» رقم می خورد.

دسته دعا مرا به سوی تو می آورد; از خودم خالی شده ام، همه حرف هایم تکرار شده است: آواز حرص سکوت شب را می شکند، همه پل ها کوتاه می شوند. بهشت، روی دستان من، بذر امید می کارد. من با قلبم قول داده ام که از نور شروع کنم، قول داده ام که عهدشکنی نکنم.
صدای بال‌های فرشته در اتاق پخش می‌شود، هوای آن شب‌ها، عطر پاسخ می‌دهد. من این شبها را قبل از طلوع فجر به هیچ شب و روز و ساعتی نمی دهم. «لَیْلَهُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْر».
این ثانیه ها را به تمام عمرم وصل می کنم، این رکعت ها را به تمام نمازم می گشایم، بر بدنم نور می گردانم، از همه حرف هایم باید بنوشم «و مدفوع».

طنین فریادهای «خدای غفران» در جای جای شهر اصفهان

شب قدر به آسمان و شب زنده ها می رسد، در حالی که درهای توبه باز است، امید رحمت الهی بر آستان حضرتش است و پرتو نور معنوی از زمین می درخشد.

طنین غفران الهی در مساجد، تکایا، گلستان شهدا و کوچه پس کوچه های اصفهان همراه با عزاداری بر پروردگار صبر و دینداری در شب بیست و سوم رمضان شنیده شد و مردم اصفهان مانند سایر نقاط شهر اصفهان. کشور، جشن امید برای گرامی داشتن عزت و علم و بخشش گناهان ما را به صبح می رساند.

سیاه پوشانی که قرآن می پوشند و الغوث الغوث می پوشند. برای زن و مرد، پیر و جوان تفاوتی ندارد. در جای جای شهر اصفهان مومنانی را می‌بیند که در اسرارآمیزترین شب‌های سال به بهشت ​​می‌روند و به دعا می‌پردازند، زن و مرد، پیر و جوان، قرآن می‌خوانند و دست به سوی بهشت ​​دراز می‌کنند تا برای الطاف الهی دعا کنند.

زمزمه ها از گوشه و کنار شهر به گوش می رسد و وقتی سرود به «الغوث الغوثه خلصنا منالنار یا رب» می رسد، جمعیت در حالی که اشک می ریزند دستان خود را یک صدا و یک دل برای بخشش بالا می برند.

اشکی که گواهی بر توبه است; خداوند متعال وعده داده است که هرکس در این شب ها استغفار کند گناهانش آمرزیده می شود.

هر کس در این شبها با آن نیت به خدا پناه برد و از فضل او فیض اخروی بخواهد و برای پیمودن راه دنیا از او کمک بخواهد، هر دعا و دعا در این شبها باشد، خداوند وعده اجابت داده است. به بندگانش به شرطی که با اخلاص باشد.

حضور پرشور مردم اصفهان در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در گلستان شهدا

گلستان شهدای اصفهان در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان مملو از مومنانی بود که در سومین شب قدر در جوار مزار مطهر شهدا فریاد غوث الغوث سر دادند، مردم مومن و انقلابی اصفهان در شب بیست و سومین ماه رمضان برای تجدید میثاق با شهدای گلستان. شهدا جمع شدند و قرآن را بر سر نهادند و از خداوند متعال طلب مغفرت کردند. طبق روایات، عبادت در این شب ها قابل مقایسه با شب های دیگر نیست.

هیئت فدائیان حسین(ع)، موسسه فرهنگی شهید بهشتی، هیئت مکتب الحسین(ع)، مسجد امام اصفهان، حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع)، حسینیه شهدای بسیج، تخت فولاد، حسینیه اعظم رضوی آستان مقدس امامزاده ابراهیم ابن موسی بن جعفر و مسجد حکیم امشب میزبان خیل عظیم مردم متدین اصفهان بودند.

انتهای پیام/ 63101 / الف




این را به صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید