جزئیات آزمون کارشناسی ارشد 1401 اعلام شد



به گزارش ایرنا، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 را تشریح کرد و تاکید کرد: مغایرت معدلی که داوطلب اعلام کرده با معدل در مقطع کارشناسی، پذیرش در دوره کارشناسی را لغو می کند. مدرک کارشناسی ارشد؛ بنابراین لازم است داوطلبان در این زمینه دقت زیادی داشته باشند.

عبدالرسول پورعباس با اشاره به رقابت بیش از 647 هزار داوطلب در 137 کد رشته امتحانی در آزمون کارشناسی ارشد 1401 گفت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 28، 29 و 30 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون فارغ التحصیلان ناپیوسته با رعایت کلیه مراحل بهداشتی در 186 شهر و 386 حوزه اصلی اندیشیده شده است.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه در مجموع 647 هزار و 209 داوطلب (با احتساب علاقه مندان به شرکت در آزمون های نوبت دوم) متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته امسال هستند، گفت: از این تعداد 339 هزار و 906 داوطلب زن و 307 هزار و 200 هزار و 303 داوطلب مرد هستند.

پورعباس خاطرنشان کرد: متقاضیان باید از دوشنبه تا سه شنبه 26 و 17 اردیبهشت ماه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه آزمون و ویرایش اطلاعات ثبت نام (در صورت نیاز) اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه 20 درصد از معدل کارشناسی به عنوان تراز در نمره کل داوطلب استفاده می شود و میانگین معدل ناپیوسته و معدل کاردانی به صورت متوازن اعمال خواهد شد، ضروری است. تا فارغ التحصیلان مراقب باشند معدل کارت ورود به جلسه را رعایت کردند و بلافاصله معدل را در سایت سازمان سنجش ویرایش کردند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبان موظفند با اعلام تاریخ چاپ کارت ورود به جلسه، محل نقص آن و شهر محل کارشناسی ارشد ناپیوسته 1401 اطلاعات لازم را در خصوص نحوه چاپ و ویرایش اطلاعات کسب کنند. . آزمون برگزار شد پرتال اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر شد.

منبع:
ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید