شرط ریاض برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه هاآرتص روز گذشته در گزارشی مدعی شد که مقامات ریاض برای عادی سازی روابط با تل آویو گروگان گرفته اند.

از این رو مقامات سعودی قصد دارند در سفر آتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به سازماندهی مجدد و بهبود روابط با آمریکا کنند.

در همین راستا اخیراً منابع آمریکایی اعلام کرده اند که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی مشکلی برای پیوستن به قطار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در جهان عرب ندارد، اما وی این اقدام را مشروط به اقداماتی می داند که قرار است انجام شود. کاخ سفید. .

وب سایت اکسیس مدعی شد که خواسته اصلی محمد بن سلمان در ازای عادی سازی روابط با تل آویو بهبود روابط دولت بایدن با ریاض بوده است. از این رو مقامات سعودی با درک این موضوع که عادی سازی روابط ریاض با تل آویو مقدمه ای برای ورود چند کشور عربی به این موضوع خواهد بود، تلاش می کنند از دولت آمریکا امتیاز بگیرند.

روابط ریاض و واشنگتن در ماه های اخیر به ویژه پس از روی کار آمدن دولت دموکرات در ایالات متحده به دلیل ترور جمال خاشقچی و دیگر مسائل حقوق بشری سعودی، تیره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید