بیش از 254 میلیارد ریال کتاب با حضور در نمایشگاه به فروش رسید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضانی معاون رئیس جمهور و سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در چهارمین نشست خبری خود امشب (شنبه ۲۴ اردیبهشت) گفت: کاظم طلایی مسئولیت دارد. در این غرفه بر موضوع تصویرسازی و طراحی کتاب تاکید ویژه ای شده است. به این معنی که در نمایشگاه به حوزه های جانبی کتاب نیز توجه شده است.

وی افزود: در این بخش هر روز کارگاه هایی از جمله کارگاه آموزش کتاب طنز برگزار می شود.

رمضانی ادامه داد: در حال حاضر تصویرگران دنیا در حال رقابت با تصویرگران ایرانی هستند حتی کشورهای حوزه خلیج فارس نیز عمدتاً با تصویرگران ایرانی رقابت می کنند. بنابراین، این جزء فرعی نیست و می تواند کتاب را به دل مخاطب بیاورد. زیرا هر کتاب بسته به طرح جلد، 3 تا 5 ثانیه زمان برای جذب مخاطب دارد. بنابراین، این مقوله بسیار مهم است.
قائم مقام سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: برای فرهنگی شدن نمایشگاه باید به این فعالیت ها توجه کنیم اما امسال با استقبال ناشران این بخش به تالار فرهنگ منتقل شده و جانمایی نشده است. در تالار اصلی شبستان.»

وی درباره فروش بازی های فکری در بخش انتشارات کودک و نوجوان گفت: فروش هر چیزی که مربوط به کتاب نباشد ممنوع است و اگر انتشاراتی بازی های فکری غیرمرتبط با کتاب عرضه کند. کتاب، این یک تخلف است.»

رمضانی گفت: در خصوص جانمایی غرفه ها در روستاها و عشایر افزود: با توجه به محدودیت محیطی و استقبال ناشران مجبور شدیم از محله های دیگر برای جانمایی غرفه هایی به نام فعالیت های فرهنگی استفاده کنیم.

وی با اشاره به شلوغی نمایشگاه کتاب در روزهای پنجشنبه و جمعه گفت: دیروز یکی از شلوغ ترین روزهای نمایشگاه را داشتیم.

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر استفاده غرفه ها و ناشران از دستگاه های کارتخوان غیر از کارتخوان های لینک شده به حساب کتابفروشی توسط غرفه ها و ناشران، گفت: استفاده از دستگاه های کارتخوان غیر از بانک صادرات تخلف است. ” حساب بانک ملی ندارند یا دیر به نمایشگاه آمده اند و به حساب خانه کتاب وصل شده اند. در حال حاضر 1400 دستگاه کارتخوان از میان 1700 ناشر فعلی مستقر در کشتی اصلی مصلی به حساب ناشر متصل هستند و تنها کارتخوان های ناشران و ناشران خارجی که دیر به نمایشگاه می رسند به حساب کتابفروشی مرتبط هستند.

رمضانی در خصوص جلوه های مختلف دست فروشی از جمله کتاب در محوطه نمایشگاه کتاب افزود: این موارد توسط مجموعه اجرایی نمایشگاه به خوبی ساماندهی شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر در نظر گرفتن اتاق مادر و کودک در نمایشگاه کتاب گفت: در نمایشگاه کتاب اتاق مادر و کودک وجود دارد و در حال توسعه آن هستیم.

رمضانی با اشاره به حضور و بازدید علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نمایشگاه کتاب گفت: از هیئت دولت برای برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تشکر می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود چرخ در محوطه نمایشگاه کتاب، خاطرنشان کرد: این افراد با لباس خاصی قابل شناسایی هستند و برای آنها قبض صادر می شود و حداکثر می توانند 70 هزار تومان دریافت کنند. ما از مردم می خواهیم که این را سازماندهی کنند.” مردم دیگر به آنها پول نمی دهند.

رمضانی بیان کرد: غرفه اتحادیه ناشران افغانستان در چهارمین روز از سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران برپا شد. دو تخلف مطرح شده در جلسات قبلی شناسایی و به غرفه ها رسیدگی شد. نشان می دهد که وضعیت نمایشگاه در حال بهبود است. .

نشست های زبان و ادبیات فارسی، آموزش زبان فارسی، ادبیات کودک و نوجوان، بازدید سفیر قطر از بخش بین الملل، دیدار آژانس های دوستی با مهمانان خارجی، برگزاری نشست هایی با موضوع نقد و بررسی آثار سالنامه جمهوری اسلامی و… رویدادهای مهم روز چهارمین نمایشگاه است.

آمار فروش مجازی و حضوری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب در پایان سومین روز بیش از 41 میلیارد و 500 میلیون تومان، در بخش فیزیکی 254 میلیارد ریال و در بخش مجازی 151 میلیارد ریال بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید