با قانون جدید جهشی در «محصولات دانش بنیان» کشور ایجاد می شود.



ایسنا/ کرمانشاه نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون جدید «جهش تولید دانش بنیان» گفت: با اجرای دقیق و صحیح این قانون شاهد جهشی در تولید دانش بنیان کشور خواهیم بود.

دکتر. محمد رشیدی امروز (21 خرداد) در حاشیه بازدید از برج فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت از 11 اردیبهشت ماه از دانش بنیان گفت: خوشبختانه موضوع حمایت از دانش بنیان مطرح شده است. از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و در نهایت توانستیم قانون «جهش تولید دانش بنیان» را در حوزه فولکتینگ تصویب کنیم.

وی افزود: این قانون زیرساخت بسیار خوبی برای جهش تولید در حوزه دانش بنیان است و امیدواریم با اجرای صحیح آن بتوانیم به طور موثر از حوزه دانش بنیان حمایت کنیم و جهشی به معنای واقعی داشته باشیم. تولید در این منطقه.”

رشیدی با بیان اینکه حمایت همه جانبه از دانش پایه در این قانون گنجانده شده است، گفت: در این قانون همه حمایت های مالی، علمی، مالی و … لحاظ شده است و تلاش کرده ایم از پایگاه های دانش هم حمایت های مالی و هم معنوی انجام دهیم. ساخته شده در کشور

وی تاکید کرد: این قانون دست دولت را در حمایت از دانش بنیان باز کرده و با اجرای آن می توان جهش را در تولید دانش بنیان محقق کرد.

نماینده کرمانشاه در تشریح بخشی از این قانون گفت: این قانون تسهیلات بسیار کم سودی را به دانش بنیان ارائه می کند و معافیت های مالیاتی خوبی برای آنها قائل است و همه سیاست های تشویقی در حمایت از محصولات دانش بنیان در آن گنجانده شده است.

رشیدی با اشاره به توانمندی های خوب کشور در بحث دانش بنیان گفت: متاسفانه علیرغم توانمندی ها و پتانسیل های خوبی که در این زمینه داریم، به دلیل نبود ساختارهای قانونی و عدم اعتماد به این حوزه در سال های اخیر مقامات نتوانستند.” ما باید از این ظرفیت آنطور که باید استفاده کنیم.

نماینده مجلس گفت: در حال حاضر با وجود این قانون می توان از این ظرفیت به میزان خوبی در کشور استفاده کرد و مسئولان باید بدانند تا زمانی که از ظرفیت دانش بنیان استفاده نکنیم جهش تولید در هیچ حوزه ای محقق نمی شود. ” ، زیرا اصل جهش تولید، استفاده از تکنولوژی و تکنولوژی است.

رشیدی با اشاره به فعالیت خوب پارک‌های علم و فناوری کشور در شناسایی و حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، گفت: پارک‌ها در این زمینه خوب عمل کردند و بودجه‌ای که برای آن صرف شد واقعاً مؤثر بود و اسراف نشد. ، اما ما معتقدیم که این بودجه ناکافی است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: در حال حاضر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که نقش موثری در حمایت از دانش بنیان کشور دارد در چنان رکودی به سر می برد که از رئیس جمهور می خواهیم این معاونت را فعال کند زیرا این معاونت ارتباط رئیس جمهور با پارک ها و کسب و کارهای دانش بنیان نقش موثری در رونق فعالیت آنها دارد.

پارک علم و فناوری کرمانشاه یکی از بهترین پارک های کشور است/ از پارک و فعالیت های آن حمایت می کنیم

به گزارش ایسنا، یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس با تقدیر از عملکرد پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: این مرکز یکی از بهترین پارک های کشور است و سال هاست در حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان عملکرد خوبی داشته است.

رشیدی به حمایت جدی پارک علم و فناوری کرمانشاه از کسب و کارهای دانش بنیان اشاره کرد و افزود: این پارک همچنین زیرساخت های خوبی را در این حوزه ایجاد کرده است که برج فناوری استان نیز از آن جمله است.

وی افزود: این برج که سال ها در رکود به سر می برد، سرانجام با حمایت و پیگیری های دو سال اخیر به بهره برداری رسید و شرکت های زیادی در آن تاسیس شده و در حال تاسیس هستند، البته هنوز هم راه اندازی شده است. تکمیل شود.” وام.

رشیدی به بازدید از برج فناوری استان و گفت و گو با مدیران شرکت های دانش بنیان مستقر در آن اشاره کرد و افزود: تسهیلات بیشتر و جلوگیری از واردات بی رویه محصولاتی که بازار را برای بنگاه های دانش بنیان رکود می کند از الزامات اصلی این برج است. شرکت ها.” حتما پیگیری خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت همه جانبه پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: در این راستا از معاونت فناوری وزارت علوم می خواهیم که ارتباط خود را با پارک علم و فناوری کرمانشاه تقویت کند. “

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی امروز (13 خرداد) در جریان بازدید از برج فناوری کرمانشاه با سران شرکت های دانش بنیان دیدار و گفتگوها و دغدغه های آنها را شنید.

این نماینده مجلس همچنین از دیگر زیرمجموعه های پارک علم و فناوری کرمانشاه و مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه بازدید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید