مطالعه جدید: افراد منزوی بیشتر در سنین بالا به زوال عقل مبتلا می شوند


محققان در یک مطالعه جدید دریافتند که افراد منزوی از نظر اجتماعی دارای حجم هستند پارچه خاکستری در مغز کوچکتر است. آنها به دنبال تعدیل عوامل خطر مانند عوامل هستند اجتماعی-اقتصادی، بیماری های مزمن، سبک زندگی و افسردگی کسانی که درگیر زوال عقل هستند، افراد منزوی یافت شدند 26 درصد آنها بیش از دیگران در معرض ابتلا به زوال عقل هستند. تجزیه و تحلیل افراد قد بلند را نشان داده است 60 بیشتر مستعد این آسیب هستند.

محققان دانشگاه «وارویک“، دانشگاه”کمبریجو دانشگاهفودانهدف بررسی رابطه بین انزوای اجتماعی و تنهایی با زوال عقل آینده است سی هزار نفر بررسی شد. مجموعه این تصاویر در بیوبانک بریتانیا مونتاژ شد.

نتایج این مطالعه در 8 ژوئن 2022 در مجله ‘عصب شناسیمنتشر شد.

    ایزوله سازی اجتماعی

تنهایی نیز با زوال عقل همراه است، اما باید محققان این مقاله را بشناسیم احساس ذهنی تنهایی با ایزوله سازی اجتماعی آنها تفاوت ایجاد کرده اند. تنهایی مرتبط با افسردگی خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد 75% در حال افزایش است.

استاد”ادموند رولزیک عصب شناس در دپارتمان علوم کامپیوتر در دانشگاه وارویک می گوید: «بین انزوای اجتماعی – وضعیت عینی ارتباطات اجتماعی پایین و پایین – و تنهایی که یک احساس درونی است، تفاوت وجود دارد.

وی ادامه داد: با این وجود، هر دو برای سلامتی مضر هستند. ما در تحقیقات خود نشان داده ایم که انزوای اجتماعی به تنهایی تهدیدی مستقل برای عقل است.

با شیوع روزافزون انزوای اجتماعی و تنهایی در دهه های اخیر، این معضل به نقطه ای جدی و در عین حال نادیده گرفته شده در بهداشت عمومی تبدیل شده است. توزیع ویروس کرونا عامل دیگر تشدید انزوای اجتماعی بود.

دیدگاهتان را بنویسید