در مورد بازار خانه موبایل چطور؟


گزارش های میدانی از بازار مسکن تهران در اردیبهشت ماه حاکی از آرامش نسبی بازار و موفقیت بیشتر واحدهای کوچک نسبت به قبل است.

به گزارش ایسنا، بازار مسکن در اردیبهشت ماه به تدریج از وضعیت مبهم با افزایش تقاضا برای خرید و اجاره خارج شده است. اگرچه هنوز آماری از تعداد تراکنش ها به دست نیامده است، اما بررسی ها نشان می دهد که معاملات نسبت به فروردین ماه دو یا سه برابر شده است. با این حال، فضای محتاطانه همچنان بر این بازار سایه افکنده است.

با توجه به کاهش شدید قدرت خرید، متقاضیان تمایل بیشتری به واحدهای کوچک و قدیمی دارند. بر اساس آمار، 56 درصد معاملات مربوط به واحدهای زیر 80 متر مربع، 59 درصد مربوط به واحدهای زیر میانگین قیمت (34.2 میلیون تومان) و 54 درصد معاملات مربوط به واحدهای با بیش از 11 سال ساخت بوده است. .

در فروردین ماه، بازار مسکن طبق روال هر سال با تنها 3400 معامله در تهران نیمه تعطیل بود. اما در ماه مه و ژوئن، فروش افزایش می یابد. استعلام بنگاه های معاملات ملکی تهران رشد نسبی معاملات مسکن در اردیبهشت 1401 را تایید می کند.

به نظر می رسد نوسانات اقتصادی در هفته های اخیر باعث محتاط بودن فروشندگان و خریداران شده است. طرف عرضه با این تحلیل که هزینه های تولید افزایش یافته است انتظار رشد قیمت را دارد. با این حال، طرف تقاضا همچنان به قیمت های جعلی واکنش خنثی نشان می دهد. آمارهای غیر رسمی نشان می دهد که نرخ های پیشنهادی در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه 2.5 درصد افزایش داشته است. البته این افزایش لزوما به معنای افزایش قیمت قطعی نیست.

در مورد بازار خانه موبایل چطور؟

برخی از فروشندگان مسکن با اشاره به رشد 50 درصدی قیمت ساخت و ساز، نوسانات اقتصادی و تورم حدود 40 درصدی معتقدند بازار مسکن در حال حرکت است. از سوی دیگر فضای عمومی به ویژه پس از آغاز به کار دولت سیزدهم و از سرگیری مذاکرات برجام منتظر کاهش قیمت هاست. در ماه های اخیر چالش بین معامله گران به شکل کاهش معاملات نسبت به وضعیت عادی بازار خود را نشان داده است. بازار مسکن در سال گذشته با رشد سالانه 17 درصدی نسبتا آرام بوده است.

تحلیل تخصصی آینده بازار مسکن

یک کارشناس بازار مسکن معتقد است با تورم موجود در جامعه نمی توان انتظار داشت همه چیز گران شود اما قیمت مسکن افزایش نمی یابد. دلیل سقوط مسکن در سال گذشته این بود که سال قبل گران شده بود و این روند برای مدتی متوقف شده بود.

عدالتخواه با اشاره به عبور نقدینگی از بالای 4500 میلیارد تومان گفت: این حجم پول که وارد بازار می شود دائما تورم ایجاد می کند و منجر به کاهش ارزش پول ملی می شود. درآمد دولت مرکزی از فروش نفت اندکی افزایش یافته است، اما هزینه ها به دلیل تورم و رشد دستمزدها افزایش یافته است. این مشکلات به طور حتم بازار مسکن را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی در خصوص پیش بینی بازار مسکن در سال جاری گفت: اگر عوامل موثر بر این بازار مانند تورم عمومی، رشد نقدینگی، افزایش قیمت مصالح ساختمانی کنترل شود و ساخت و ساز افزایش پیدا کند، می توان انتظار ثبات یا کاهش قیمت مسکن را داشت اما هیچ کدام. ” هیچ یک از موارد فوق محقق نشده است.

میانگین قیمت مسکن در تهران 35 میلیون تومان است

به گزارش ایسنا، در اسفند ماه سال 1400 متوسط ​​قیمت مسکن در تهران به ازای هر متر مربع 35 میلیون و 120 هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 6.2 و 16 درصد افزایش داشت. بر اساس اعلام بانک مرکزی، تعداد معاملات در این ماه حدود 6.8 هزار فقره بوده که نسبت به ماه قبل 19.9 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 29.6 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید