ویژگی جدید Power Apps مایکروسافت، نقاشی های ساده را به برنامه تبدیل می کند


مایکروسافت در رویداد ساخت و ساز امسال از Power Apps Express Design به عنوان بخشی از سرمایه گذاری خود در هوش مصنوعی رونمایی کرد. یک ویژگی جدید در سرویس Power Apps که می تواند PDF، PowerPoint، فایل های طراحی Figma، اسکرین شات یا طرح های طراحی شده با دست را به برنامه ها تبدیل کند. این شرکت گفت Express Design از هوش مصنوعی پیشرفته برای بررسی دقیق ورودی ها و تولید کنترل های برنامه با پشتیبانی از ذخیره سازی داده ها استفاده می کند.

همانطور که TekCrunch می نویسد، Express Design اولین ویژگی اصلی مبتنی بر هوش مصنوعی است که از زمان انتشار Power FX به Power Apps اضافه شده است. با استفاده از GPT-3 OpenAI، این ویژگی دستورالعمل‌هایی مانند «محصولاتی را که با نام کودکان شروع می‌شوند پیدا کنید» را به فرمول‌ها تبدیل می‌کند و به سمت روند رو به رشد بدون کد / کد کمتر است. طبق گفته گارتنر، 70 درصد از برنامه ها تا سال 2025 با استفاده از فناوری های غیر کدگذاری / کد، از جمله هوش مصنوعی توسعه خواهند یافت.

طراحی مایکروسافت اکسپرس

مایکروسافت نحوه عملکرد Express Design را در یک سری پست وبلاگ توضیح داده است. مدل‌های تشخیص اشیا از پلتفرم خدمات شناختی Azure برای شناسایی و ایجاد تصاویر، اشکال و ساختارها در یک برنامه کاربردی استفاده می‌کنند. Express Design می تواند بفهمد که چه چیزی در طراحی می تواند یک دکمه، گروه یا جعبه متن باشد و سپس به طور خودکار کارت برنامه را بر اساس این نتایج ایجاد کند.

ابزار Express Design تمام کارهای سخت را برای شما انجام نمی دهد. پس از بررسی طراحی با این ابزار، اجزای برنامه مانند ورودی ها، تگ های متنی، انتخابگر تاریخ و دکمه ها باید به صورت دستی برچسب گذاری شوند و در مرحله بعد می توان آنها را به پایگاه داده در Microsoft Datavese متصل کرد. کاربران می توانند صفحات اضافی را مانند برنامه های کاربردی ایجاد شده در Power Apps به برنامه خود اضافه کنند و از تصاویر سفارشی برای سفارشی کردن پس زمینه، دکمه ها و عناصر دیگر استفاده کنند.

جالب اینجاست که برای اولین بار در سال 2018، مایکروسافت با معرفی Sketch2Code، هوش مصنوعی را برای تبدیل نقاشی های دست نویس به HTML معرفی کرد. بسیاری از شرکت‌های دیگر، از جمله Airbnb و Alibaba، از سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای تبدیل طرح‌های رابط کاربری به مدل‌های محصول و کد استفاده کرده‌اند.

ابزار Power Apps

در بخش تجاری، استارت‌آپ Zecoda از هوش مصنوعی برای تبدیل خودکار فایل‌های طراحی به کد فرانت‌اند استفاده می‌کند، اما Express Design از مقیاس‌پذیری مایکروسافت استفاده می‌کند.

مقاله مرتبط:

چارلز لامانا، معاون مایکروسافت گفت:

یکی از چالش‌های بزرگی که ما با آن روبرو شدیم، تغییراتی بود که پس از اجرا، دسترسی کاربران Express Design را از صدها میلیون نفر که قادر به استفاده از این ابزار بودند به میلیاردها نفر افزایش داد. اگر می‌خواهیم همه را توسعه‌دهنده کنیم، نمی‌توان برنامه‌ریزی کرد که همه آن‌ها را برای یادگیری نحوه کدنویسی پایتون یا جاوا اسکریپت آموزش دهیم. اما اگر تجربه ای جذاب ایجاد کنیم تا کاربران بتوانند از آن استفاده کنند و تنها با چند کلیک از مفاهیم آشنا برای ایجاد راه حل های شگفت انگیز استفاده کنند، می توانیم امیدوار باشیم که همه به یک توسعه دهنده تبدیل شوند.

ابزار Express Design اکنون برای همه مشتریان Power Apps در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید