لغو انتخابات انجمن کسب و کار مجازی به ما اطلاع داده نشده است


رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد که تا امروز از برگزاری انتخابات اتحادیه سراسری مشاغل مجازی اطلاعی دریافت نکرده اند. وی ابراز امیدواری کرد که انتخابات در موعد مقرر برگزار شود.

دبیرخانه روابط عمومی هیأت عالی نظارت از لغو انتخابات انجمن کسب و کارهای مجازی در تاریخ 6 اردیبهشت خبر داد. این تصمیم در پی موافقت وزیر صمت برای جدایی از اتحادیه اتخاذ شد. با این حال سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران در گفت و گو با خبرگزاری بازار با بیان اینکه هیچ اطلاعیه رسمی مبنی بر لغو انتخابات اعلام نشده است، گفت: اردیبهشت ماه است.

ممبینی همچنین ابراز امیدواری کرد که این بار انتخابات همزمان برگزار شود.

صبح امروز در نشست ائتلاف تاد با رسانه ها اعلام شد که لغو انتخابات کنونی هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. به گفته اعضای این ائتلاف، اتاق اصناف ضمن مخالفت با جدایی اتحادیه، اعلام کرده است که زیر بار این اقدام غیرقانونی نخواهد رفت.

انتخاب اتحادیه مشاغل مجازی به چالش بزرگی برای وزارت صمت تبدیل شده است. انتخاباتی که قرار بود برای سپتامبر برگزار شود، به 13 آوریل موکول شد. اما در این زمان هیچ انتخاباتی برگزار نشد و با توجه به آنچه «مصادف با ماه مبارک رمضان» عنوان شد، برگزاری آن به ۱۸ اردیبهشت ماه موکول شد.

انجمن ملی کسب و کارهای مجازی

حالا چند روز مانده به انتخابات صنفی، هیچ چیز قطعی به نظر نمی رسد. این ابهام از هفته گذشته خبر موافقت وزیر صمت با انشعاب انجمن کسب و کارهای مجازی آغاز شد.

انشعابی که اتاق اصناف ایران البته رسماً علیه آن اعلام کرده است. رئیس اتاق اصناف ایران هفته گذشته با ارسال نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، تفکیک اتحادیه سراسری مشاغل مجازی را مغایر با قانون نظام صنفی و بهبود فضای کسب و کار دانست. . .

در این نامه آمده است که جدایی اتحادیه غیرممکن است که نه تنها مشکلات را حل نمی کند، بلکه منجر به درگیری و نزاع می شود. اتاق اصناف نیز اعلام کرده است که آمادگی دارد در این زمینه با حضور وزیر صمت جلسه کارشناسی برگزار کند.

مدیرعامل دیوار و کاندیدای هیئت مدیره اتحادیه مشاغل مجازی نیز در گفت و گو با دیجیاتو، جدایی این اتحادیه را اقدامی غیرقانونی خواند و معتقد است دولت به دنبال تضعیف اتحادیه ها و اتحادیه ها است.

دیدگاهتان را بنویسید