کانادا 14 چهره روسی را تحریم کرد



به گزارش اسپوتنیک، دولت کانادا جمعه شب در بیانیه ای اعلام کرد که اقدامات جدید محدودیت هایی را برای 14 نفر از جمله میلیاردرهای روسی، خانواده های آنها و بستگان دولت ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) اعمال می کند. این افراد از جنگ بی معنی پوتین در اوکراین حمایت کرده اند و مسئول رنج مردم اوکراین هستند.

تحریم های جدید همچنین تجارت کالاهای لوکس با روسیه را هدف قرار می دهد.

در این بیانیه آمده است: از امروز، دولت کانادا صادرات کالاهای لوکس از جمله تنباکو، برخی از منسوجات و لباس های ورزشی، کفش، لباس، جواهرات، ظروف آشپزخانه و آثار هنری را به روسیه ممنوع کرده است.

دولت کانادا همچنین واردات کالاهای لوکس از روسیه از جمله غذاهای دریایی، ماهی و الماس های لوکس غیر صنعتی را ممنوع کرده است. ارزش کل تجارت این کالاها در سال 2021 حدود 75 دلار بوده است.

به گزارش ایرنا، کانادا پیش از این تحریم های گسترده ای را علیه روسیه اعمال کرده است.

این کشور به تبعیت از انگلیس، آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی، رئیس جمهور و برخی مقامات روسیه و بلاروس را تحریم کرده است.

رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین از بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو انتقاد کرد و در 21 فوریه 1400 استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس را به رسمیت شناخت.

سه روز بعد، در 5 فوریه، او آغاز “عملیات نظامی ویژه” علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط متشنج بین مسکو و کیف به یک رویارویی نظامی تبدیل شد. درگیری در اوکراین همچنان ادامه دارد و وارد سومین ماه خود شده است.

دیدگاهتان را بنویسید