داستان عاشقانه در مورد فروش اوراق بهادار و بورس توسط اسکیت بازان



رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشریح وضعیت فروش اوراق بهادار در بازار سرمایه، وضعیت اخیر بورس در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را تشریح کرد.

مجید عشقی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به روند ورود به بورس اظهار کرد: آخرین حساب های حسابرسی شده اسکیت بازان، اسناد و مدارک توسط سازمان بورس بررسی می شود و در صورت وجود ابهامی در صورت های مالی، آن را بررسی می کند. از باشگاه های مذکور می باشد.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت یکی از مهم ترین فاکتورهای ثبت نام در سازمان بورس است، گفت: برنامه های آتی دو باشگاه نیز باید کاملا عمومی باشد که پس از انجام مراحل اداری در سازمان ثبت نام و سپس برای پذیرش بازارهای سهام و فرابورس.” بررسی می شود.

جزئیات فروش اوراق قرضه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این سوال که چرا انتشار این اوراق این همه هجمه را برانگیخته است، توضیح داد: واقعیت این است که اوراقی که دولت فروخته است منحصراً برای بازپرداخت اوراق دولت قبل استفاده شده است. به طور میانگین ماهانه حدود 10 هزار میلیارد تومان از محل اوراق دولتی قبلی بازپرداخت شده است.

عشقی تاکید کرد: اگرچه بارها مشاهده شده که عملیات بازار آزاد با فروش اوراق اشتباه گرفته می شود، در حالی که عملیات بازار آزاد فرآیندی رایج است که توسط بانک مرکزی انجام می شود و ربطی به بورس ندارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر سازمان بورس دولت سیزدهم، اراده جدی برای حمایت از تولید و سودآوری شرکت های سهامی وجود دارد، گفت: چون دولت نیز می داند رونق بازار سرمایه دو جدی خواهد داشت. اثرات اولاً می تواند از بخش بزرگی از دارایی های دولت محافظت کند و ثانیاً می تواند سرمایه سهامداران را در این بازار افزایش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید