سرمربی منچستریونایتد فرصتی محتمل برای جایگزینی اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران است


به گزارش خبرگزاری ایپنا: تیم ملی فوتبال ایران در آستانه صعود هر چه سریعتر به جام جهانی است. شاگردان دراگان اسکوچیچ که از اولین مرحله مقدماتی جام جهانی جان سالم به در بردند، از زمان ورود دراگان به فوتبال ملی شکست نخورده اند و حالا در گروه اول مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی آنقدر امتیاز جمع آوری کرده اند که بتوانند سریع ترین صعود تاریخ را کسب کنند. فوتبال ایران برای جام جهانی را بشناسید. این در صورتی اتفاق می افتد که ایران در روز هفتم بهمن عراق را در تهران شکست دهد. با توجه به فرم بازیکنان تیم ملی و البته شرایطی که در تیم ملی عراق وجود دارد، دور از دسترس نیست. اما علیرغم عملکرد خوب اسکو چ i عملکرد از زمان معرفی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، بسیاری هستند که هنوز او را در چارچوب تیم ملی فوتبال ایران نمی دانند و معتقدند تیم ملی باید به سراغ مربیان کاریزماتیک تری برود. . همین الان در ماجرای درگیری دراگان با مهدی طارمی، بسیاری از چهره های مطرح فوتبال ایران از جمله علی دایی از مهدی طارمی حمایت کرده و گفته اند که دراگان نمی تواند در مورد تاکتیک بازیکنان ایرانی اظهار نظر کند. علیرغم انتقادها از سرمربی کروات، عملکرد فنی دراگان مثال زدنی بوده است. او تیم ملی را بدون شکست در صدر گروه اول مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا قرار داده است و علاوه بر ثبت بیشترین بردهای متوالی در تاریخ فوتبال ملی ایران، فرصت صعود به جام جهانی با تیم ملی ایران. خود بازی کردن دراگان در آستانه اتفاق مهمی قرار دارد که هنوز خیلی ها می گویند روزهای پایانی حضورش در فوتبال ایران را سپری می کند و تیم ملی با یک مربی سرشناس راهی جام جهانی قطر می شود.

البته این اولین بار نیست که شایعه عدم همکاری فدراسیون فوتبال با دراگان اسکوچیچ مطرح می شود. او قبلاً یک بار با چنین چالش جدی روبرو شده است. ماجرا از این قرار است که تیم ملی با سرمربی گران قیمت بلژیکی مارک ویلموتس در آستانه حذف زودهنگام از مسابقات مقدماتی جام جهانی قرار گرفت و در رده اول قرار گرفت. عدم انعقاد قرارداد از یک سو و قرارداد سنگین این مربی بلژیکی از سوی دیگر باعث شد تا انتقادات مهدی تاج رئیس وقت فدراسیون فوتبال ایران این مربی را افزایش دهد. ویلموتس در آخرین دور از همکاری با ایران امتناع ورزید و او را “مردی شریف” توصیف کرد و از فیفا شکایت کرد و 6 میلیون یورو غرامت خواست. مهدی تاج سرمربی شریف همچنان با فدراسیون فوتبال ایران دست و پنجه نرم می کند و قرار است رای نهایی که گفته می شود با یک سوم غرامت پرداخت می شود در آینده نزدیک اعلام شود. پس از ویلموتس و در شرایطی که بسیاری معتقد بودند سکان هدایت تیم ملی در اختیار مربی ایرانی قرار می گیرد، دراگان اسکوچیچ در دوران حیدر بهاروند به عنوان سرمربی تیم ملی ایران معرفی شد. انتخاب دراگان با واکنش های منفی مواجه شد و علاوه بر اینکه از سوی چند چهره سرشناس به عنوان انتخاب های آقازاده و مافیا معرفی شد، عده زیادی هم بودند که سطح فنی کروات را در حد تیم ملی ایران نمی دانستند. اما دراگان کار خود را با تیم ملی ایران آغاز کرد و در کمال تعجب حریفان یکی پس از دیگری با تیم ملی پیروز شد و توانست تیم ملی ایران را که در آستانه حذف از جهان بود شکست دهد. جام. مقدماتی با ویلموتس قبل از مقدماتی جام جهانی

در همین زمان بود که اعلام شد با توجه به تمدید مرحله ای قرارداد دراگان با فدراسیون فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال که حالا رئیس و شهاب عزیزی خادم انتخاب شده بود، با اسکوچیچ و یک مربی برجسته خارجی همکاری نخواهد کرد. به تیم ملی اضافه خواهد شد. بر اساس اطلاعات رسیده به «شرق»، مشخص شده که پرونده چهار مربی خارجی در آن زمان روی میز رئیس فدراسیون فوتبال برای تصمیم گیری برای جایگزینی دراگان اسکوچیچ بوده است. قابل ذکر است که در نامه دو چهره آشنا وجود دارد: اولی رالف رنگنیک و دومی کارلوس کی روش. جالب اینجاست که در آن زمان فشار زیادی بر فدراسیون فوتبال برای مذاکره مجدد با کارلوس کی روش برای بازگشت به ایران وجود داشت و این مربی که از کلمبیا برکنار شده بود در لیست نفرات سرمربیگری ایران قرار داشت. تیم ملی ایران پس از حضور کوتاه مدت اسکوچیچ اما مهم ترین موضوع پیشنهاد رنگنیک، سرمربی فعلی تیم منچستریونایتد به اتحادیه فوتبال ایران بود. یکی از افرادی که قرار بود سرمربی جدید فدراسیون فوتبال ایران را معرفی کند با پرونده رنگنیک پا به میدان گذاشت. او همچنین شرایط این مربی آلمانی را فاش کرد و حتی به اعداد و ارقام پرداخت. پیشنهادی که برای رالف رنگنیک به فدراسیون فوتبال ایران داده شد، قراردادی چهار ساله به ارزش نزدیک به 3 میلیون دلار در سال منهای دستمزد مربیان بود. در واقع با احتساب دستمزد مربیان، ادعا می شد رنگنیک سالی 4 میلیون دلار هدایت تیم ملی ایران را برعهده خواهد داشت، اما بند اصلی پیشنهاد این بود که هیچ شرطی وجود نداشته باشد و ایران باید یا نباید برود. جام جهانی. این قرارداد چهار ساله است و فدراسیون فوتبال ایران قابل فسخ نیست. البته در شرایطی به سرمربی فعلی منچستریونایتد فوتبال ایران پیشنهاد شد که کار هرگز منجر به مذاکره مستقیم نشد چرا که رئیس فدراسیون فوتبال ایران با وجود هشدارهای اطرافیان، به قرارداد اسکوچیچ ادامه داد و به آن عمل کرد. تا پایان مرحله گزینش ظاهراً مشاوران رئیس فدراسیون فوتبال به او هشدار داده اند که ریسک صعود ایران به جام جهانی را نگیرد و در صورت عدم جواز صعود یک درصد ایران به جام جهانی، با استخدام یک مربی سرشناس خارجی اقدام کند. . جام، او را تصاحب خواهد کرد. با وجود چنین بحث هایی، اکنون ریسک فدراسیون فوتبال ایران جواب داده و دراگان با رقمی بسیار کمتر از رنگنیک آلمانی ایران را به جام جهانی می رساند. نکته ای که پیشنهاد سرمربی فعلی منچستریونایتد برای فوتبال ایران را واقعی می کند این است که ادعا می شود با سه تا چهار میلیون دلار می توان او را به ایران آورد. طبق گزارش روزنامه های انگلیسی، رنگنیک برای قراردادی 6 ماهه از منچستریونایتد 10 میلیون یورو طلب کرده است. البته با توجه به اوقات فراغتی که یک مربی برای تیم ملی دارد، رقم پیشنهادی قابل توجیه است، اما پذیرش این ادعا و رقمی که رنگنیک می خواهد کمی دشوار است.

جانشینی احتمالی اسکوچیچ سرمربی منچستریونایتد در تیم ملی ایران برای اولین بار در خبرگزاری رسمی ورزش ایران، ایپنا. ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید