سال تمام شد و دستگاه های خودپرداز تمام بانک ها به صیاد وصل نشد!



در حالی که رئیس کل بانک مرکزی وعده داده بود که تا پایان سال امکان ثبت، صدور و تأیید چک از طریق دستگاه های خودپرداز در تمامی بانک ها وجود دارد، کمتر از یک هفته تا پایان سال باقی مانده و تنها دستگاه های خودپرداز در پنج بانک وجود دارد. به سیستم ماهیگیری متصل شدند.

به گزارش ایسنا، در راستای اجرای کامل قانون چک، استاندار چک اعلام کرد: امکان ثبت، صدور و تایید چک از طریق دستگاه های خودپرداز از آذرماه به تدریج آغاز می شود و تا قبل از پایان سال تمامی بانک ها این امکان را برای مشتریان فراهم کنند. . .

این در حالی است که بررسی ها در این حوزه نشان می دهد که تاکنون تنها خودپردازهای پنج بانک رفاه کارگران پاسارگاد، صادرات، ملت و سامان به سامانه صیادی متصل شده اند.

ماجرا از این قرار است که با اجرایی شدن قانون جدید چک که از ابتدای امسال، ثبت و صدور چک ملزم به ثبت در سامانه شیلات بود و انتقال و انتقال چک از طریق ظهرنویسی ممنوع شد.

برای اجرای این قانون، بانک مرکزی باید در این راستا روش‌های متنوعی را برای ثبت، تأیید و استعلام چک‌های صادره از جمله رویه‌های شخصی و معوق ارائه کند. روش‌های کاملاً ناموجودی که از زمان شروع توزیع فیش‌چک‌های جدید عملیاتی شده است، شامل ارائه خدمات ثبت، تأیید و استعلام چک از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی شامل اپلیکیشن‌های پرداخت، بانک‌ها و سایت اینترنتی بانک‌ها است که کاربران می‌توانند به اقدامات لازم بدون این سه روش شعبه های بانک یا دستگاه های خودپرداز به صورت حضوری.

اما از آنجایی که امکان ثبت نام و صدور چک به صورت آنلاین در سامانه صیادی برای همه وجود ندارد، لازم است چند طرح از جمله فعال سازی دستگاه های خودپرداز و ارسال پیامک برای ثبت نام و انتقال در نظر گرفته شود که نشان می دهد نه تنها ثبت نام و انتقال چک‌ها بدون ارسال پیامک ارائه می‌شوند، اما همه بانک‌ها دستگاه خودپرداز خود را در سامانه صیاد برای ثبت، صدور و انتقال چک فعال نکرده‌اند.

نحوه ثبت و صدور چک با دستگاه خودپرداز

ضمنا جهت ثبت، صدور و انتقال چک در دستگاه های خودپرداز پنج بانک رفاه کارگران پاسارگاد، صادرات، ملت، سامان موارد زیر را انجام دهید:

الف. نحوه استفاده ناشران چک از خدمات خودپرداز:

صادرکننده چک می تواند با یکی از کارت های بانکی صادر شده توسط بانک صادرکننده چک خود به دستگاه خودپرداز بانک مراجعه و پس از انجام مراحل احراز هویت (وارد کردن اولین رمز کارت) به منوی ثبت چک، اف. با وارد کردن اطلاعات شناسه ماهی 16 رقمی مندرج در برگه چکی که قصد صدور آن را دارد و مشاهده اصل اطلاعات ثابت چک با وارد کردن تاریخ، مبلغ و اطلاعات گیرنده چک، موضوع چک را ثبت کنید.

اگر به عنوان مثال چک توسط بانک x صادر می شود، متقاضی صدور چک (صادر کننده چک) می تواند با استفاده از کارت بانکی صادره از بانک x نسبت به ثبت صدور چک اقدام و به دستگاه خودپرداز بانک مذکور مراجعه کند. .

ب) نحوه استفاده گیرندگان چک از خدمات خودپرداز:

دریافت‌کننده چک می‌تواند یکی از کارت‌های بانکی را در اختیار داشته باشد و به دستگاه خودپرداز (شرط بانک صادرکننده کارت و ارائه‌دهنده خودپرداز یکسان است) مراجعه و پس از طی مراحل تأیید (وارد کردن اطلاعات رمز اول کارت) و مراجعه به منوی تایید / چک انتقال، با وارد کردن اطلاعات شناسه ماهی 16 رقمی موجود در برگه چک دریافتی و مشاهده اطلاعات چک ثبت شده به نفع خود، عملیات تایید چک / انتقال چک به شخص ثالث را انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر متقاضی تأیید چک برای تأیید / حواله به دستگاه خودپرداز بانک x مراجعه کند، ممکن است لزوماً چک را با استفاده از کارت بانکی صادر شده توسط بانک x تأیید یا انتقال دهد. این عمل برای هر چک صادره از شبکه بانکی قابل انجام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید