تختروانچی: اقدامات آمریکا آرمان توسعه را به شعاری بی معنا تبدیل کرده است



نماینده ایران در سازمان ملل گفت: عدم اقدام موثر در برابر اقدامات یکجانبه غیرقانونی آمریکا، آرمان توسعه را به شعاری بی معنا تبدیل کرده است.

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در چهل و پنجمین اجلاس سالانه وزرای امور خارجه گروه ۷ به اضافه چین، اظهار کرد: ما از روابط خارجی گروه ۷۷ به علاوه استقبال می کنیم. چین و منافع اعضای گروه، و قاطعانه تلاش های جمعی ما را برای دستیابی به توسعه اقتصادی و اجتماعی و همچنین صلح، ثبات و تمرکز بر رفاه همه اعضای گروه دو چندان می کند. گروه

وی افزود: گروه 77 علاوه بر چین به عنوان بزرگترین بلوک بین دولتی در سازمان ملل این ابزار و اهرم را در اختیار همه کشورهای در حال توسعه قرار می دهد تا بتوانند با تکیه بر ظرفیت سازی مذاکره در تمامی سطوح بین المللی به دنبال منافع جمعی خود باشند. مشکلات مالی در سازمان اجازه دهید ملت ها حرکت کنند. اکنون پس از گذشت تقریباً شش دهه از تأسیس و با وجود همه موانع و چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم، گروه 77 توانسته است در عمل طی سال‌ها ثابت کند که همکاری بین‌المللی تنها راه حفظ ارزش‌های مشترک و حل چالش‌ها است. روبروی دنیا..

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل ادامه داد: اگرچه شکل چالش هایی که امروز با آن روبرو هستیم با سال های اول تشکیل گروه 77 کمی متفاوت است، اما ماهیت این چالش ها تغییر چندانی نکرده است. و تنها راه مقابله با آن توسل به چندجانبه گرایی است.» و همکاری جمعی.

تخت روانچی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: اپیدمی کووید زنگ بیداری برای همه جهان بود تا بار دیگر به ما یادآوری کند که توسعه، سعادت و سعادت بشریت به هم پیوسته و وابسته است. اما همانطور که همه کشورها برای مقابله با این بیماری همه گیر همکاری می کنند، متأسفانه شاهد هستیم که ایالات متحده تحریم های یکجانبه، اجباری، یکجانبه و یکجانبه خود را علیه تعدادی از کشورهایی که بیشترین آسیب را از عواقب شدید آن متحمل می شوند، اعمال می کند. اپیدمی کرونا آسیب دیده است، همچنان ادامه دارد. این اقدامات غیرقانونی از یک سو و عدم اقدام موثر و جدی جامعه جهانی برای مقابله با این اقدامات، آرمان توسعه پایدار را با محوریت «هیچکس نباید از توسعه عقب بماند» تبدیل به یک ایده آل کرده است. شعارهای مزخرف، بی معنی و تزئینی.

وی در پایان گفت: ما معتقدیم که بحران‌ها و چالش‌های بزرگ بین‌المللی که امروز بشریت با آن مواجه است، یعنی همه‌گیری کرونا و یکجانبه‌گرایی، شکست نخواهد خورد مگر با واکنش جمعی و متحد و اقدام مشترک همه کشورها تحت لوای چندجانبه‌گرایی و همبستگی. و مطابق با روحیه همکاری جمعی بین المللی، و این ایده آلی است که گروه 77 بعلاوه چین برای دستیابی به آن ایجاد شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید