مقتدایی: هنرمندان سال آینده مالیات نمی گیرند



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکایت هنرمندان از قانون دارایی برای پرداخت مالیات هنرمندان گفت: با تصمیم امروز هنرمندان در سال آینده مشمول مالیات نمی شوند.

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به حذف بخشی از بند الف تبصره 6 از گزارش کمیسیون تلفیق، گفت: از روز انتشار این مصوبه کمیسیون تلفیق، هنرمندان از این موضوع شکایت کردند. مالیات ها. هنرمندان حق داشتند. هنرمندی که در این دوران با رنج خودش امرار معاش می کند، باید حمایت شود، نه مالیات.

او اضافه کرد: به همین دلیل من پیشنهاد حذف این موضوع را دادم که با رای زیادی در مجلس تصویب شد و مالیات بر هنرمندان لغو شد. این کمترین کاری است که می توانیم برای جامعه هنری انجام دهیم و قطعا باید حمایت ها را افزایش دهیم.

به گزارش ایسنا، در قسمت 1 بند. در بند 1 تبصره 6 آمده است: «معافیت مالیاتی فعالیت‌های مرتبط با نشر فعالیت‌های آموزشی و هنری مشمول بند (ل) ماده (139) قانون مالیات‌های مستقیم حذف می‌شود. نمایندگان مجلس موضوع مشمول مالیات هنرمندان را حذف کردند، بنابراین هنرمندان همچنان مشمول معافیت مالیاتی سال آینده هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید