راهنمای جامع شرکت در آزمون و گرفتن گواهینامه PMP


مدیریت پروژه یک شغل بسیار حساس، مهم و کلیدی در ایران و جهان است. بنابراین افراد دارای مدرک تخصصی از مراجع معتبر در سراسر جهان دارای مزایای متعددی هستند. مدرک PMP بگیرید راهکاری استراتژیک برای افزایش سطح کاری، حقوق و استعداد نهفته مدیر پروژه. این گواهینامه بین المللی در تمامی کشورها پذیرفته شده است و شرایط بهتری را برای افرادی که قصد مهاجرت دارند فراهم می کند. در این مقاله به بررسی شواهد و تست PMP چه، ما بررسی می کنیم که پیش نیازهای دستیابی به این مدرک جهانی چیست و برای قبولی در آزمون مدیریت پروژه PMP چه چیزهایی باید بدانید.

اثبات PMP

PMP یک سند از انجمن مدیریت پروژه آمریکا (PMI) صادر شده در صنعت برای مدیران پروژه. مدیریت پروژه تقریباً در تمام صنایع و کشورها نقش بسزایی دارد و برخلاف سایر اسناد، PMP یک سند جهانی است که مدیران پروژه را در سراسر جهان به هم متصل می کند. در واقع فردی با مدرک PMP نشان می دهد که یک زبان مشترک در مدیریت پروژه می داند.

گواهی PMP به کارفرمایان ثابت می کند که شما تحصیل کرده اید و دانش آنها را ثابت کرده اید، که به شما مزیت رقابتی در بازار کار پر تقاضا می دهد. کارفرمایان احساس راحتی می کنند که بدانند مدیر پروژه آنها استانداردهای سختگیرانه انجمن مدیریت پروژه را رعایت می کند.

مزایای مدرک PMP

نوبت دکتره

مدارک PMP مزایای زیادی دارد. موفقیت پروژه با رویکرد صحیح شروع می شود تا اطمینان حاصل شود که تحویل پروژه و گذراندن آزمون PMP توانایی شما در رهبری فعالیت های مرتبط با پروژه و ارائه اهداف پروژه را نشان می دهد. بنابراین، مدیریت پروژه یکی از مهم ترین مهارت های مورد نیاز سازمان ها در سراسر جهان است. در نتیجه این نیاز، اهمیت گواهینامه PMP با مدرک معتبر به مراتب مهمتر از قبل خواهد بود. برخی از مزایای کلیدی مدرک PMP برای افراد و سازمان ها عبارتند از:

مزایای مدرک PMP برای افراد مزایای تست PMP برای مردم
  • به رسمیت شناختن بین المللی
  • درآمد بهتر
  • سازگاری بیشتر
  • شهرت
  • نتایج بهتر برای پروژه ها
  • مزیت رقابتی
  • افزایش بهره وری کارکنان
  • افزایش درآمد و سود
  • مدیریت ریسک
  • کاهش هزینه

اعتبار گواهینامه PMP چقدر است؟

گواهی PMP تا 3 سال پس از تاریخ قبولی شما در آزمون معتبر است. سپس برای تمدید PMP خود باید 60 واحد توسعه شخصی (PDUs) خریداری کنید. هر PDU مربوط به یک ساعت یادگیری یا تدریس در این زمینه است.

صفر درصد نحوه دریافت مدرک PMP

اول از همه، یادگیری دانش مدیریت پروژه بر اساس مراجع PMI باید در دستور کار قرار گیرد. مهمترین مرجع این تست استاندارد پومبک است که توسط خود PMI منتشر شده است. علاوه بر یادگیری دانش، توجه داشته باشید که این آزمون حداقل 4 ساعت طول می کشد و در این مدت تعداد زیادی تست پیش روی شما خواهد بود. پس کسب مهارت در آزمون بانوان که با تمرین زیاد امکان پذیر است بخشی از مسیر شما خواهد بود. تست های زیادی برای تمرین وجود دارد که به آنها نیاز خواهید داشت.

ثبت نام در آزمون PMP نیز دارای پیش نیازهایی است. برای مثال شما باید 35 ساعت در این زمینه آموزش داشته باشید. ضمناً برای ثبت نام در آزمون PMP حداقل یک مدرک تحصیلی لازم است. سابقه کار در پروژه یکی دیگر از شرایط PMI برای ثبت نام در آزمون PMP است. بهتر است قبل از ثبت نام، چه از طریق صفحه PMI و چه با دریافت مشاوره از شرکت های معتبر در این زمینه، از داشتن پیش نیازهای لازم مطمئن شوید.

پس از احراز پیش نیازهای ثبت نام می توانید در آزمون شرکت کنید. انجمن مدیریت پروژه نتایج درخواست شما را برای آزمایش می پذیرد 3 تا 5 روز کاری به شما اطلاع می دهد.

پس از تایید، هزینه آزمون را پرداخت می کنید و زمان آزمون و نوع آزمون (آنلاین یا حضوری) را مشخص می کنید.

نکته 1: اگر عضویت سالانه PMI دارید، به جای 555 دلار، 405 دلار می پردازید. هزینه عضویت در انجمن مدیریت پروژه آمریکا 139 دلار است.

نکته 2: شما فقط 3 بار در سال فرصت دارید در آزمون شرکت کنید. بنابراین سعی کنید مطمئن شوید که برای شرکت در آزمون PMP آماده هستید. و هر بار که در آزمون شرکت می کنید برای شما بسیار گران تمام می شود!

نسخه جدید سوالات آزمون PMP و سبک

همانطور که گفتیم، آزمون PMP چهار ساعته است و شما با 200 سوال تستی چند گزینه ای روبرو هستید. طبق نسخه جدید آزمون PMP، سوالات دیگر فقط 4 گزینه ای نیستند و ممکن است گزینه های بیشتری داشته باشید. اما ممکن است سوالات فقط یک پاسخ درست نداشته باشند و شما می توانید چندین گزینه را بررسی کنید! سوالات مربوط به تصاویر و نمودارها نیز به آزمون اضافه شده است. برای مثال با سوالاتی مواجه می شوید که نمودار می خواهند و باید پاسخ را در نمودار وارد کنید.

به طور کلی اکثر سوالات آزمون PMP وضعیتی هستند. یعنی اگر از شما خواسته شود شما را در جایگاه مدیر پروژه قرار می دهند و از شما می پرسند که چه تصمیمی می خواهید بگیرید به شرطی که در این سمت مدیر پروژه باشید. این بدان معناست که او نیز باید از تجربیات خود برای پاسخ به سوالات استفاده کند.

یادداشت مهم: سوالات آزمون PMP نمره منفی ندارند!

اگر در آزمون PMP مردود شوم چه اتفاقی می افتد؟

بلافاصله پس از انجام آزمایش نتیجه آزمایش را مشاهده خواهید کرد. همانطور که گفتم شما فقط 3 بار در سال می توانید در این آزمون شرکت کنید. اگر دوباره رد شدید، مراحل ثبت نام را همانطور که قبلا ذکر شد انجام دهید. تفاوت این است که تکرار تست PMP برای اعضای انجمن 275 دلار و برای سایرین 375 دلار هزینه دارد.

آیا مدرک PMP ارزش زمان و هزینه را دارد؟

همانطور که گفتیم گواهینامه PMP یک گواهینامه بین المللی است که تقریبا در تمام دنیا به رسمیت شناخته شده است. مزایای اصلی مدرک PMP عبارتند از:

  1. یکی از ارزش های این مدرک این است که تنها به معنای داشتن دانش نظری نیست. داشتن این مدرک نشان می دهد که شما علاوه بر دانش فنی و تئوری، تجربه و درک امور پروژه را نیز دارید.
  2. این آموزش راه را برای کار در شرکت ها و شرکت های بزرگ خارج از کشور هموار می کند. زیرا نشان می دهد که به زبان رایج و جهانی مدیریت پروژه مسلط هستید و می توانید به راحتی با همکاران خود در هر کشوری تعامل داشته باشید. بنابراین یکی از محبوب ترین گروه های این مدرک افرادی هستند که قصد مهاجرت به خارج از کشور دارند.
  3. در هر شغل و موقعیتی، با تسلطی که در حین دریافت مدرک PMP کسب می کنید، عملکرد شما رشد زیادی خواهد داشت.
  4. با این رشد و شرایط مهیا شده، در موقعیت شغلی و حقوق خود پیش خواهید رفت.
  5. مطمئناً با کسب مدارک معتبر و بین المللی، اعتبار بیشتری کسب خواهید کرد و راحتتر به شبکه مدیران پروژه های حرفه ای ملحق خواهید شد.

در مجموع، با تمام مزایا و چیزهای مثبتی که با گرفتن PMP همراه است، به نظر می رسد ارزش تلاش، زمان و هزینه را دارد. نطر شما چی هست؟

هشدار! این مقاله صرفا جهت اطلاع شما از شرکت مهمان و اینکه سایت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن ندارد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید