کاهش 2.2 درصدی قیمت نفت در معاملات امروز ثبت شد


به گزارش رویترز، در حالی که اختلال در صادرات نفت روسیه به دلیل تحریم های غرب بر چشم انداز افزایش عرضه نفت ایران پس از احیای نهایی توافق هسته ای تأثیر گذاشته است، قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود.

نفت برنت دریای شمال که دیروز 2.2 درصد کاهش داشت، با 1.89 دلار یا 1.71 درصد افزایش به 112.35 دلار در هر بشکه رسید. بشکه امروز در اوایل روز، قیمت نفت به 114.23 دلار افزایش یافت. قیمت نفت خام آمریکا امروز با 2.39 دلار یا 2.22 درصد افزایش به 110.6 دلار رسید. نفت خام آمریکا دیروز 2.6 درصد کاهش یافت.

پس از نشانه‌هایی از تشدید تنش‌ها بین روسیه و اوکراین و خبر آتش‌سوزی در نیروگاه هسته‌ای اوکراین، قیمت نفت افزایش یافته و بازارهای مالی سقوط کرده است.

نگرانی ها از اینکه تحریم های غرب علیه روسیه می تواند صادرات نفت این کشور را مختل کند، قیمت ها را افزایش داده است. روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت و فرآورده های نفتی در جهان است. تجارت نفت خام روسیه ظاهرا متوقف شده است زیرا خریداران تمایلی به خرید نفت روسیه ندارند.

ویوخدار، تحلیلگر بانک مشترک المنافع استرالیا گفت: افزایش قیمت ها به دلیل اختلالات واقعی و بالقوه در صادرات نفت روسیه، اثر کاهش هر گونه توافق برای احیای برجام را خنثی کرده است.

قیمت نفت در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی از اواسط سال 2020 قرار دارد، به طوری که قیمت نفت خام آمریکا در این هفته بیش از 22 درصد و نفت برنت 16 درصد افزایش یافت که بالاترین سطح در یک دهه اخیر است.

منبع:
تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید