۷ موردی که نباید با جوش شیرین تمیز شوند


ممکن است فکر کنید که جوش شیرین یک پاک کننده همه کاره است. اما ظاهر بعضی چیزها را خراب می کند و نباید آنها را با جوش شیرین تمیز کنیم.

جوش شیرین یک ماده همه کاره در آشپزخانه است. ما از بکینگ پودر برای پختن، از بین بردن لکه ها و سایر موارد تمیز کننده استفاده می کنیم. به شما توصیه می کنیم برای تمیز کردن چیزهایی که باید با آنها آشنا شویم از جوش شیرین استفاده نکنید. زیرا باعث خوردگی و از بین رفتن آنها می شود. به نوعی می توان گفت برای این دستگاه ها انتخاب بیکینگ پودر به عنوان پاک کننده بسیار قوی است.

1. شیشه

مارکوس فرانکو، کارمند خانه تمیز توانا می گوید: جوش شیرین یک پاک کننده ساینده است، بنابراین به احتمال زیاد شیشه یا آینه شما را خراش می دهد. اگر به دنبال یک پاک کننده طبیعی هستید، استفاده از سرکه برای شیشه توصیه می شود.

۲. آلومینیوم

اشکالی ندارد که از جوش شیرین برای تمیز کردن قابلمه ها و تابه های آلومینیومی خود استفاده کنید. اما بهتر است به یاد داشته باشید که بلافاصله بعد از آن سطح (با آب شیرین) را بشویید. جک پرینتر، بنیانگذار Bliss Care می گوید: جوش شیرین می تواند باعث اکسید شدن آلومینیوم شود. تماس گسترده بیکینگ پودر با آلومینیوم باعث اکسیداسیون می شود که آلومینیوم را به یک سطح قهوه ای تبدیل می کند.

3. اجاق گاز سرامیکی روی میز

از بکینگ پودر برای سطح شیشه ای یا سرامیکی فر استفاده نکنید. همچنین در این حالت بیکینگ پودر سطح را خراش می دهد.

4. سنگ مرمر

هرگز نباید از جوش شیرین برای تمیز کردن سطوح سنگ مرمر یا کوارتز استفاده کنید. با گذشت زمان، جوش شیرین به لایه محافظ بالایی آسیب می رساند و در نهایت خراش هایی روی سنگ مرمر یا کوارتز باقی می ماند. پورتر می‌گوید: «برخی از سایت‌ها استفاده از جوش شیرین را روی این سطوح توصیه می‌کنند، اما سنگ‌تراش‌ها در مورد آن هشدار می‌دهند، زیرا از آسیب‌های احتمالی که در درازمدت ممکن است رخ دهد آگاه هستند.

5. مبلمان چوبی

جوش شیرین می تواند برای مبلمان چوبی خیلی قوی باشد و آن را خراب کند. توصیه می شود برای تمیز کردن مبلمان چوبی از مخلوط آب و صابون استفاده کنید.

6. نقره ای

لیلی کامرون، رئیس نظافت می گوید: «شستن ظروف نقره در آب و جوش شیرین می تواند باعث درخشش سریع آنها شود، اما می تواند بیش از حد مجاز خورده شود.

7. همه چیز با شیارهای عمیق

جوش شیرین پس از خشک شدن برگ های سفید و گرد و غباری دارد. بنابراین، هرگز نباید از آن برای تمیز کردن سطوح دارای شیار یا ترک عمیق استفاده کنید. زیرا بقایای آن باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید