راهکاری برای هوشمندسازی پایتخت/شهرداری تسریع در تملک شرکت ها


به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شهر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به منظور تامین زیرساخت های هوشمند و افزایش حضور استارتاپ ها با احمد صادقی رئیس کمیته هوشمندسازی و شفافیت شورای شهر تهران جلسه مشترکی برگزار کرد. در مدیریت شهری

سورنا ستاری: شهرداری در اشتغال زایی تسریع کند

در این جلسه سورنا ستاری با اشاره به اینکه تغییر فرهنگ مهمترین نیاز شهرداری و شورای شهر برای ایجاد تحول نوآورانه در شهر است، گفت: تزریق نوآوری به شهرها بسیار مهم است و باید با کمک این امر این کار را انجام دهیم. قدرت درونی.»

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی در این حوزه تقابل بخش سنتی با ایده های نوآورانه است و باید تلاش کنیم این مشکل را برطرف کنیم تا ایده های خلاقانه سریعتر و بهتر به شهرها تزریق شود. نیاز دارد.”

ستاری ادامه داد: شرکت های دانش بنیان و خلاق زیادی در کشور وجود دارند که ایده های نوینی برای مدیریت شهری دارند به شرط اینکه شهرداری بخواهد و از این ایده ها حمایت کند و به جای ارائه خدمات به عنوان مشاور در کنار آنها باشد و خدمات آنها را توسعه دهد. “

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: ایده های بسیاری در حوزه پسماند، مدیریت آب، حمل و نقل، صنایع فرهنگی و خلاق و… در کشور وجود دارد که استفاده صحیح از آنها منوط به استفاده صحیح از ظرفیت ها، فناوری ها و نوآوری ها است. از بخش خصوصی و شرکت‌ها.» دانش محور و خلاق.

وی تشکیل تیم همکاری بین مدیریت شهری و معاونت علمی و فناوری را ضروری دانست و گفت: باید در این کارگروه ویژه نیازهای شهری ذکر شود و معاونت علمی پل ارتباطی بین این نیازها با متخصصان کشور باشد. و مبتکران این کار همچنین منجر به شکل گیری اکولوژی فناورانه و نوآوری در این زمینه می شود.

احمد صادقی: رفع موانع حضور استارتاپ ها در پروژه های شهری

در ادامه این جلسه احمد صادقی با اشاره به ظرفیت بالادستی شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: شورای شهر، شورای شهر تهران است نه شورای شهر تهران و شورایاران معتقدند با ایجاد قوانین تسهیل گری، راهکارهای نوینی در این زمینه ارائه می شود. شهر برای رفع مشکلات شهروندان با ایجاد همگرایی بین دستگاه ها و اجبار آنها به انجام وظایف قانونی از موازی کاری و سهل انگاری جلوگیری شود.

عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: شهرداری باید از ساختمان های بلااستفاده یا فضای موجود در فرهنگسراهای موجود برای توسعه شرکت های خلاق و نوآور در این حوزه استفاده کند و این فضاها را در اختیار آنها قرار دهد.

صادقی در ادامه این گفتگو با هدف استانداردسازی خدمات، رصد آنی رویدادهای نوآورانه و ایجاد همگرایی بین واحدها در ارائه خدمات فناورانه در سطح شهر، پیشنهاد راه اندازی مرکز کنترل و فرماندهی شهر هوشمند را مطرح کرد.

وی ادامه داد: این مرکز با حضور تمامی دستگاه های مرتبط با موضوع شهر هوشمند فعال می شود و زمینه همکاری مشترک و ارائه خدمات منسجم برای رونق کسب و کارهای هوشمند را فراهم می کند.

با رصد فوری رویدادها و دسترسی همه اعضا به اطلاعات و ایجاد یک API رایگان و مشترک، زمینه تصمیم گیری های اصلی و موثر در شهر تهران ایجاد شود.

انتهای پیام/



این را به صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید