پارلمان بریتانیا این خبرنگار را تحریم کرد تبریک به رئیس صدا و سیما – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، پارلمان انگلیس در آخرین اقدام استکباری خود نام علی رضوانی خبرنگار جوان رسانه ملی را در فهرست تحریم های خود قرار داد.

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در واکنش به این اقدام متنی از سوی پارلمان انگلیس خطاب به علی رضوانی منتشر کرد.

«همکار عزیز علی رضوانی!

زیرا جهد و شجاعت رسانه ها تبریک می گویم که دولت مستکبر انگلیس را عصبانی و سردرگم کردید. که یک حکومت سلطنتی که خودش کارنامه قرن‌هاست که تحریم یک روزنامه‌نگار به دلیل نقض حقوق بشر گسترده بوده است، به این معنی که او بیش از آنچه قبلا تصور می‌شد به یک شرور سیاسی تبدیل شده است. تاریخ و کشور ما جنایات سلطنت انگلیس در زمان اشغال ایران در جنگ جهانی دوم را فراموش نخواهد کرد و صدها هزار مرد و زن و کودک ایرانی که بر اثر قحطی بزرگ ناشی از ارتش اشغالگر انگلیس جان باختند، همچنان ادامه خواهد داشت. کابوس حاکم لندن باشد. فهرست نقض حقوق بشر توسط سلطنت بریتانیا، البته بسیار طولانی است. پدران ما نقش بریتانیا را در کودتای 28 مرداد دیدند و نسل کنونی ما نیز از حمایت بی قید و شرط لندن از صدام جنایتکار برخوردار است. امروز پیش از این به نقش کلیدی لندن در تحریم های غیرانسانی اعمال شده علیه مردم ایران پرداخته ایم. این نماد نقض حقوق بشر وقتی روزنامه نگار را تحریم می کند به این معنی است که ما باید برای حقوق بشر جهان گریه کنیم. موفق باشید.”

این اقدام خصمانه در حالی صورت می گیرد که بریتانیا در سال های اخیر به ستاد راه اندازی و حمایت از شبکه های مخالف فارسی زبان تبدیل شده است. شبکه هایی که همواره در دشمنی با ملت ایران از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و بارها اقدام به بی ثباتی کشور کرده اند. این شبکه ها بازوی رسانه ای فشار اقتصادی بر مردم ایران را نیز بر عهده گرفته و بارها در برنامه های خود خواستار تشدید تحریم ها و فشار اقتصادی بر مردم ایران شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید